Ik zoek, ik zoek wat jij niet ziet en dat is......... eerbare kleding.

Waar vind je nu nog eerbare kleding? Dit is best een zoektocht, maar geen onmogelijke!
Er zijn in Nederland geen specifieke winkels met alleen maar eerbare kleding. Ik vergelijk het maar met een vuilnisbelt, als je tussen alle rommel gaat zoeken vind je zo nu en dan iets moois.

Zo goed als nieuw:
Eerbare kleding is in onze maatschappij over het algemeen niet populair. Als 'jonge' vrouwen lange rokken of hoge hals truitjes kopen lopen ze al snel tegen het gevoel aan dat ze niet sexy zijn, of uitdagend genoeg er uit zien. Vaak verkopen ze deze spullen dan weer. Op sites zoals Marktplaats heb ik al mooie, vaak ongedragen rokken gevonden. In kringloopwinkels vind je zo nu en dan ook mooie eerbare kleding. Groot voordeel is dat het goedkoop is. We leven in een weggooi maatschappij, dus iets een tweede leven geven is ook nog eens goed voor het milieu.

Zelf maken:
Als je goed met de naaimachine ben, kan je mooie creaties maken. Zelf heb ik al een paar pogingen gedaan, maar daar zaten nog wel wat mankementen aan, dus blijven oefenen!

Kleding verbouwen tot eerbare kleding:
Dit vind ik zelf een hele leuke! Lekker creatief zonder dat je al te veel naai technieken hoeft te kennen. Bestaande kleding maak ik eerbaar. Van een sexy jurkje maak ik een mooie rok over de knie.
Lage tops maak ik hoger door de bandjes in te korten. Te korte rokken verleng ik met een stuk stof. Binnenkort zal ik wat creaties op de blog zetten.

Online winkels:
Via Google kan je goed zoeken naar lange rokken, hoge hals tops etc.. Buiten Nederland  vind je meer eerbare kleding, tot nu toe bestel ik alleen via Nederlandse online winkels. Sommige winkels hebben ook outlets, zoals Outlet Mango.
Op Etsy kan je mooie eerbare en vrouwelijke rokken en jurken vinden. Het handige van Etsy is dat je kan sorteren op prijs en kleur en het is vaak handgemaakt waardoor je iets unieks hebt.

Dagje winkelen:
Altijd gezellig! Op de markt en in winkels kan je zo nu en dan eerbare kleding vinden. Ik toets het aan de drie B's. Als het niet eerbaar is, dan kijk ik of ik het kan vermaken zodat het wel eerbaar wordt, zo niet laat ik het hangen en zoek ik verder.

Mijn kledingkast heb ik niet in 1 keer veranderd, het was voor mij bidden en zoeken wat eerbaar en vrouwelijk was. Daarbij vond ik het onnodig om alles meteen en nieuw te kopen vanwege de financiën ervan. Geleidelijk heb ik kledingstukken aangepast of veranderd.


Ik kreeg een tip van een zus in Christus: kom je iets eerbaars tegen wat betaalbaar is, neem het mee, je komt in de mode n.l. niet elk seizoen eerbare kleding tegen, dus dan is het handig dat je een voorraad hebt.




5 opmerkingen:

  1. Dank je wel! Ik vergeet je blog een beetje omdat je nooit terug reageert. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Ariëlla, bedankt voor je bericht, ik had het idee dat ik op je reacties geantwoord had, misschien heb ik er 1 over het hoofd gezien excuus daarvoor, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Channa, nee hoor. Dat is dik in orde. Alleen is het zo dat mensen die op andermans blog reageren soms ook een site hebben. Als je daar reageert, komen ze bij je terug :-) Er ontstaat dat een wederzijds iets.

      Verwijderen
  3. Hoi Channa, want mooi jouw blog! Echt een onderwerp dat ik niet vaak voorbij zie komen, en wat wel heel hard nodig is! Ik volgde al freshmodesty, nu ook die van jou in het nederlands, fijn! Weet je wat ik vaak draag, een jurkje over een spijkerbroek en dan een losvallend vestje erover. Ik zoek altijd op jurkjes op marktplaats van boven de knie, die ik dan draag als lange tunieken. Zo is er niets straks meer te zien. En wat zijn er leuke jurkjes! (En topjes achterstevoren;) Lieve groetjes Tabitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tabitha, bedankt voor je spontane reactie! Fresmodesty is een hele mooie inspirerende blog. Bedankt voor je goede tips, dat is inderdaad een mooie oplossing om eerbaar gekleed te gaan. Klopt op marktplaats vind je hele leuke eerbare kleding, ik vind er regelmatig wat voor een paar euro. liefs Channa

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.