Jezus = Heer ook over mijn kledingkast!

Beetje bij beetje veranderde de Heere God mijn gedachtes over eerbare kleding. Daarbij kreeg ik ook andere verlangens op het gebied van mijn kledingkast. Graag wil ik je vertellen welke praktische keuzes ik gemaakt heb.

Als ik terug denk begon het een paar jaar geleden bij mijn korte rokken. In eerste instantie dacht ik; nou ik wordt wat ouder( lees 30) daarom zal ik korte rokken minder mooi vinden. Achteraf zie ik dat de Heere God toen al mijn verlangens veranderde. Mijn korte rokken heb ik nog een jaar in mijn kledingkast op een apart stapeltje laten liggen. Vorig jaar heb ik ze mijn kast uit gebonjourd.

Ik kan me nog goed herinneren dat zo'n 10 jaar geleden de skinny jeans in de mode kwam. In eerste instantie dacht ik; daar ga ik echt niet mee lopen! Mijn bovenbenen zijn veel te dik daarvoor....... binnen één jaar had ik ze ook in mij kledingkast! Omdat iedereen daarmee liep begon ik het normaal te vinden en kocht ik ze ook, niet dat ik me in eerste instantie me daarbij comfortabel voelde, maar alles went! Toen ik me in eerbare kleding ging verdiepen begon ik in te zien dat skinny jeans enorm sexy zijn, zie mijn blog over de drie B's. De broeken zitten zo strak dat alles zichtbaar is. Vorig jaar gingen in één week tijd, twee skinny jeans kapot, ook net op een plek waarvan je denkt daar wil ik geen gat hebben zitten, dus deze moest ik weggooien. Dit gebeurde net in de periode dat ik het verlangen kreeg om meer lange rokken te gaan dragen. Dus dat was de historie van mijn skinny jeans, ze verdwenen uit mijn kledingkast. In plaats kwamen lange rokken.

Heel veel truitjes hadden een lage inkijk, dit wilde ik niet meer. Dit heb ik simpel opgelost om hoge tops te kopen, die ik onder mijn truitjes draag. Te strakke truitjes heb ik weggegooid en langzaam vervangen door wat lossere zittende truitjes.

In een volgende blog zal ik meer aandacht besteden waar ik eerbare kleding gevonden heb. Het is een heel mooi proces om biddend door je kledingkast te gaan. Je krijgt niet meteen een briefje uit de hemel, maar de Heere God wil je verlangens veranderen. 
De volgende gebedspunten hebben mijn geholpen om inzicht te krijgen in Gods wil op het gebied van eerbare kleding:

  • Heer welke kledingstukken in mijn kledingkast zijn niet tot u eer?
  • Heere God wilt u mijn laten zien wat ik met dit kledingstuk uitlok bij mannen?




2 opmerkingen:

  1. Goed artikel!
    Mag ik een tip geven? Neem een hyperlink op naar het artikel waarnaar je verwijst, zodat de lezer niet hoeft te zoeken, maar er met één klik snel heen kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.