Tops eerbaar maken!

Heel wat tops in mijn kledingkast waren niet eerbaar. Als ik bukte was er inkijk en dit wilde ik niet meer. Zoals zovelen heb ik geen geld boom in de tuin staan, dus om alles nieuw te kopen vond ik een beetje overdreven, en waar vind je tegenwoordig hoge hals tops? Veel tops die in de winkel netjes zitten gaan in de loop van de tijd toch zakken of rekken uit waardoor je alsnog een inkijk hebt.
Tot ik laatst op een idee kwam! Dit kan alleen met lange tank tops, zodat de lengte ook nog goed blijft. Wat heb je nodig:

  • Naald en draad of naaimachine
  • Schaar
  • Geduld
Tops draag ik ook onder mijn gewone truitjes zodat daar het inkijk probleem ook opgelost is, dus laagjes!


Deze top heeft een lage inkijk. Ik vind hem wel mooi eerbaar omdat hij niet te strak zit en daardoor netjes valt. Nu alleen nog de bovenkant aanpakken.










De Top heb ik binnenstebuiten gekeerd. Bij de bandjes heb ik 4 cm afgespeld, hier komt de nieuwe naad.

De zijkanten moeten goed op elkaar liggen voor een mooi gelijk effect.

De naad nog even sterker gemaakt met een afwerk steek, hierna kan je de bovenkant afknippen.
De top kan weer omgedraaid worden om te passen.

 En dit is het eindresultaat. De top zit net onder mijn sleutelbeentje zodat er geen inkijk meer mogelijk is.

6 opmerkingen:

  1. Waarom mogen wel je armen zichtbaar zijn en niet je benen dan? Zomaar een vraag hoor. Ik vind het leuk wat je geschreven heb (zo handig ben ik niet met naald en draad) maar met blote armen over straat gaan doe ik niet zo gauw. Wel thuis ... Wat vindt je van dit model shirt? http://www.themodestmomblog.com/2016/06/modest-monday-and-a-link-up-157/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, deze tops draag ik onder een ander truitje, zodat de hals hoger valt, of onder een spijkerjasje, of een Bolero erover heen, heel veel combi mogelijkheden. Prive, rondom mijn eigen huis of in de tuin heb ik geen probleem met een brede mouwloos tank top. De intieme gedeeltes: schouders, borsten en benen hou ik voor mezelf en mijn man. Dat is inderdaad een hele mooie top! bedankt voor je link, zij heeft mooie voorbeelden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind jouw blog ook erg fijn! Vooral met zo'n praktisch blogje als vandaag.

      Verwijderen
  3. Dat is fijn, dankjewel. Ik vind jou Blog ook echt een aanrader: http://begrijpenwatjeleest.blogspot.nl/ Mooi dat je hart uitgaat naar een heilig leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer wel op mijn kleding te letten, maar anders dan jij. Ik koop weleens spaghetti tops bij Action omdat daar geen labeltje in zit achteraan of bij H&M. Het rugpand komt meestal iets hoger dan de voorkant dus draag ik ze gewoon achterstevoren.

    Ik heb geen persoonlijk geen bezwaar tegen blote schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een hele goede tip, die heb ik vaker gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.