Waarom heeft de Heere God de man zo visueel gemaakt?

Moet je voorstellen dat we 100 jaar geleden leefden. Er was nog geen tv, internet, bladen. De vrouwen liepen er over het algemeen eerbaar bij, gelovig of niet. Ik noem het maar: het Little house on the prairie effect.

 De enige vrouw die een man naakt zag was zijn eigen vrouw. Als vrouw willen we begeerd worden, we willen speciaal zijn, gekoesterd worden, geliefd zijn.
En laat dat nou juist het gene zijn wat de Heere God in een man gelegd heeft om in de behoeftes van een vrouw te voorzien in een huwelijk.

Het was nooit Gods bedoeling geweest om de mannen te bombarderen met beelden van de drie B's, ze hadden nooit moeten zien wat er in deze cultuur normaal is geworden.

Dit is voor mij een enorme motivatie om de tekst uit 1 Timotheüs 2:9 heel serieus te nemen en naast mijn kledingkast te leggen.

De Heere God houdt van onze mannen, zonen, broers. Als het Vaderhart van God uitgaat naar hun, wie ben ik dan om hierbij niet te helpen?


4 opmerkingen:

  1. Als ik christen bent en ik zou ervoor kiezen om er qua kleding zo sensueel mogelijk eruit te willen zien, dan zou ik een geen goede getuige zijn van Degene die mijn ziel en lichaam gekocht heeft door Zijn offer. Het is goed om bewust te kiezen qua kleding: zet ik mezelf in het middelpunt of heb ik God op het oog. Hierbij is ook nog een linkje naar christenvrouwen onder elkaar. Steek je elkaar de ogen uit door het duurste en het sjiekste te dragen? Het gaat om eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ariëlla, mooi getuigenis! de link heb ik niet ontvangen, heb je die nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoel geen een echte link. Niet een letterlijke. Alleen dit: je kunt perfect christelijk gekleed gaan maar een zwart hart hebben als vrouw. Vol slechte gedachten. En met je kleren jezelf meer voelen dan de ander. Zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je toelichting nu snap ik hoe je het bedoelt. Ja dat klopt helemaal, eerbare kleding is echt iets van een harts verandering gericht op Christus, anders ga je andere veroordelen, dit gebeurt vaak vanuit een traditiedenken en niet vanuit een levend geloof.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.