De grootste zonde van oneerbare kleding is niet hoe kort onze rok is.

Laatst kwam ik dit  filmpje tegen. Dannah Gresh legt hier heel duidelijk uit wat de zonde is op het gebied van oneerbare kleding. Zonde klinkt heel zwaar, maar zonde is heel simpel "doel missen." Wat is ons doel als christen vrouwen? De Heere God verheerlijken en leren kennen door de Heere Jezus Christus, op alle gebieden in onze levens.
Het is in het Engels, is het wat lastig te volgen? Dan is hier de vertaling:

Eerbaarheid gaat over kleding.


Dames, we kunnen niet alles dragen wat we willen. Gods Woord zegt dat als we van de Heere God houden, we Hem zullen gehoorzamen. Hij heeft het onderwerp eerbare kleding in Zijn Woord gezet, we kunnen niet zomaar verzen eruit halen welke we wel of niet leuk vinden. We Kunnen Gods Woord niet aantrekken zoals een spijkerbroek om te kijken of het past. Laten we terug gaan naar 1 TimotheĆ¼s 2:9 Evenzo wil ik dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding, ingetogen en bezonnen, niet met het vlechten van het haar of met goud of parels of kostbare kleren, maar met goede werken, wat bij vrouwen past die belijden godvrezend te zijn. Het doel achter 1 TimotheĆ¼s 2:9 heeft niet te maken met kleding, zie je het? Het gaat om iets heel anders wat vrouwen zouden moeten dragen: de goede dingen die je doet. Het gaat  om een vriend wegbrengen ook al heb je eigenlijk geen tijd, het gaat om een mentor te zijn van een tiener. Het gaat over koekjes bakken voor een vriend die examens doet en dan heb ik het niet over de jongen waar je indruk op wil maken. Het gaat om werk waar je naam nooit eer voor krijgt. Dit zijn de dingen waar deze verzen over gaan. Het gaat om het dragen van goede werken, zodat andere Hem kunnen zien, zodat we Hem bekend kunnen maken, maar de tekst noemt wel kleding, toch? God wil niet dat jouw super strakke skinny jeans (alsof het op je geschilderd is) andere afleiden om de goede werken te zien vanuit je hart. De waarheid is dat eerbare kleding niet gaat om kleding maar om het evangelie, het gaat om je getuigenis dat je apart gezet bent en er anders uit ziet. In plaats van dat je "kijk naar mij," maar "kijk naar Hem" zegt, kijk naar God! De grootste zonde op het vlak van oneerbare kleding is niet hoe kort je rok is, de grootste zonde van oneerbare kleding is dat we zeggen "kijk naar mij" i.p.v "kijk naar God.''

Gebedspunt: Heere God wilt u mij laten zien wat u bedoelt met eerbare kleding? Zodat u nog meer aan Uw eer komt in mijn leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.