Niet eerbaar jurkje wordt eerbare rok!

Dit jurkje kwam ik tegen in de kringloop. Het stofje vond ik echt heel schattig, leuke kanten rand, alleen totaal niet eerbaar, het was kort met spaghettibandjes. Toch zag ik dat er wat gemaakt van kon worden. Ik kocht het jurkje voor 3 euro, een elastiekenband bij de stoffen winkel voor 2 euro, een half uurtje achter de naaimachine en.....klaar is mijn eerbare rok voor maar 5 euro!
Denk je: "dat stofje is mij te truttig"! Dat is heel goed mogelijk. Misschien kom je eens een jurkje tegen wat qua stof wel in je smaak valt. Hou je ogen open!

1) Sexy jurkje met spaghettibandjes en lage hals (inkijk).

2) Het top gedeelte heb ik ervan af geknipt, zodat alleen het onderste gedeelte overbleef.

3) Mijn taille opgemeten voor de lengte van het elastieken band.

4) Het elastiekenband met de uiteindes vast gemaakt d.m.v de zigzagsteek op de naaimachine.

5) Het elastiekenband in 4 delen opgesplitst en vastgespeld op de rok, hierna vast genaaid op de naaimachine.

6) Onderaan het eindresultaat: een gezellige eerbare rok met bloemetjes, over de knie met mooie kanten rand.






1 opmerking:

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.