Truitjes eerbaar maken.

In een korte tijd heeft de Heere God mijn hart veranderd op het gebied van eerbare kleding. Evenzo wil ik dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding, ingetogen en bezonnen, niet met het vlechten van het haar of met goud of parels of kostbare kleren, maar met goede werken. 1 Timotheüs 2:9.
Ik liep tegen heel wat kledingstukken aan in mijn kledingkast die niet eerbaar waren. Bij Bovenkleding let ik er nu vooral op dat er geen inkijk is. Heel veel truitjes lijken eerbaar als je ze koopt. Als ik eerder een nieuw truitje kocht stond ik gewoon zoals de meeste vrouwen recht voor de spiegel, ik keek nooit wat er gebeurde als ik bukte. Als ik nu een nieuw truitje koop zorg ik ervoor dat het hoog genoeg zit.

Tip: als je een truitje past, kijk eens in de spiegel wat je ziet als je bukt.


Sommige truitjes zakken ook na een paar uur. Ik draag nu veel hoge tops onder mijn truitjes, laagjes zijn heel praktisch.
In een eerder artikel heb ik laten zien hoe je tops hoger kan maken zodat je geen inkijk hebt bij het bukken. Het is jammer om heel veel truitjes zo maar weg te gooien en het is ook nog eens slecht voor het milieu, dus ik heb nu voor mezelf ook een oplossing bedacht voor truitjes met mouwtjes. Als het wat kouder weer is, is een top onder een truitje geen probleem, maar met warmer weer, is het ook fijn om niet zoveel laagjes aan te hebben.
Er is nu gelukkig elastieken kant op de markt te koop! In het volgende stappenplan kan je zien hoe je simpel met naald en draad je truitjes hoger kan maken zonder dat je alles nieuw hoeft te kopen. Wat het je kost? 1.50 euro voor een halve meter kant. Je hebt verschillende kant breedtes, het is een beetje afhankelijk hoe laag je truitje is. Bij dit truitje heb ik gekozen voor hetzelfde blauw, maar je kan ook je truitje een hele andere look geven door een andere kleur kant te kiezen.

1) Dit Truitje lijkt eerbaar, maar bij het bukken is er nog genoeg te zien.
2) Op de markt kan je goedkoop elastieken kant kopen in alle kleuren. Dit vond ik een mooi motief en bijpassende kleur.
3)  Het truitje heb ik omgedraaid, het kant heb ik er recht opgelegd en vastgespeld. Het truitje weer omgedraaid en op de naad vast genaaid. 
4) Het eindresultaat: hoog genoeg zonder inkijk.

3 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan hoor én een leuke tip, ware het dat ik niet zo handig ben met naald en draad. Ik vind het mooi wat je doet, het is goed om hier bij stil te staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee! Zo kun je het ook doen:
    https://www.youtube.com/watch?v=dKdU6VMPqHw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het filmpje, idd ook een goeie manier!! Die ga ik eens ook proberen in de toekomst!

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.