Eerbare outfit

Vandaag deel ik een eerbare outfit met jullie. Ik draag een zwarte maxi rok. Daarboven een donker blauwe top en voor het frisse windje een blauw vestje. De bruine riem breekt de donkere kleuren.
Veel maxi rokken vind ik op marktplaats, goedkoop en vaak ongedragen, deze kostte 3 euro. Omdat ik niet veel groter ben dan een gemiddelde tafelpoot moet ik veel van mijn rokken inkorten. Voor het eerst heb ik gewerkt met een Biaisband, echt ideaal. Via internet heb ik even gekeken hoe zoiets werkt. Voor een onervaren gebruikster van een naaimachine als ik, is het echt heel goed te doen.

De drie B's 

In mijn kledingkeus hou ik rekening met de drie B's

Praktisch:

Blauwe top: De top is wijd. De top zit mooi hoog, ik kan gewoon bukken zonder inkijk. Kijk hier om te zien hoe je tops hoger kan maken.
Rok: Een zwarte rok is heel makkelijk te combineren.

Vrijheid

Wat ik steeds meer ontdek is dat Gods principes goed zijn, op de eerste plaats tot eer van Zijn naam, daarnaast ook omdat Hij het beste met mij voor heeft. Hij weet hoe we in elkaar zitten. Hij weet wat we nodig hebben. Jesaja 55:9 beschrijft het zo mooi: Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten. Op het moment dat we gehoorzaam zijn aan Gods Woord, leren we Gods wegen en Zijn hart meer en meer kennen.

1 Korinthe 10:31 Of u dus eet of drinkt of iets anders doet, doe alles tot eer van God. Geef geen aanstoot, niet aan de Joden en de Grieken, en ook niet aan de gemeente van God, zoals ik ook in alles probeer allen te behagen, door niet mijn eigen voordeel te zoeken, maar dat van velen, opdat zij behouden worden.

Gebedspunt: 

Heere God wilt u mij helpen om af te zien van mezelf en u in alles te eren zodat nog vele mensen behouden worden. Wilt u mij helpen om niet mijn lichaam centraal te zetten, zodat de aandacht gericht is op Uw liefde door mijn levenswandel heen.


5 opmerkingen:

  1. Mooi omschreven, misschien ga ik binnenkort ook eens op zoek naar zo'n maxi rok. Dankjewel voor het inspireren en wijzen op Gods Woord aangaande kleding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Regina, ik ben benieuwd of je een leuke vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Channa,
    Wat mooi om je blogs te lezen! Ik worstel zelf ook wel met eerbare kleding. Ik vind eerbare kleding erg fijn om te dragen, lange rokken doe ik vooral in de zomer aan en het voelt inderdaad heerlijk vrij en vrouwelijk. Maar toch merk ik ook dat ik soms bang ben dat het snel truttig wordt. Ik vind het wel mooi om te zien wat je draagt. Al zou ik me zelf niet zo prettig voelen in zo een wijd shirt bijvoorbeeld. Misschien is het gewoon een kwestie van vernieuwing in mijn denken ;-). Ik ga er opnieuw over nadenken de komende tijd. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lisanne,
    bedankt voor je berichtje, wat mooi om te lezen dat je ermee bezig bent/ worsteld! Ik snap je worsteling, daar ben ik zelf ook door heen gegaan. Ik wil je graag bemoedigen om het samen met de Heere God te doen. Hij kent je worsteling, Hij weet wat goed voor je is, stapje voor stapje lijdt Hij je op Zijn wegen, ook in zo iets praktisch.Veel zegen! Groetjes Channa

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.