Mijn geloof

Wie ben ik?

Ik ben Channa Tomassen, mijn naam betekent Genade. Ik heb Gods genade mogen leren kennen toen ik 17 was. Als tiener ging ik opzoek naar een stuk echtheid in het leven, waarom leef ik eigenlijk?
Tijdens een kerstnachtdienst werd er gesproken over Gods genade. Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God, en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus, Romeinen 3:23.
Deze boodschap landde in mijn hart, ik kwam tot het besef dat ik de Heere Jezus nodig had in mijn leven. Het was niet spectaculair, gewoon op mijn stoel, zonder dat iemand het door had gaf ik mijn leven over aan de Heere Jezus.

Strijd.

Nadat ik me liet dopen kreeg ik te horen: welkom in de strijd. Ik dacht strijd? Welke strijd? Ik had een heel leuk leven, ik ervoer helemaal geen strijd. Het begon toch een beetje aan me te knagen, dus ik heb er heel simpel voor gebeden: Heer wilt u mijn strijd laten zien? Hier begon mijn wandel met de Heere God..... 
Als mensen denken we vaak dat de Heere God ver weg is, soms lijkt dat ook zo, maar Hij woont door Zijn woord en Geest in ons hart. Zo dichtbij!!

Overwinning door genade.

Wat ik in mijn leven door moeilijke situaties geleerd heb, is dat de Here God een volledige overgave vraagt, zodat God je Zijn waarheid kan laten zien door Zijn Woord, niet wat ik wil maar wat u wilt Vader. Ik ben met Christus gekruisigd; en niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij, Galaten 2:20. We zijn gestorven aan ons zelf en mogen leven doordat we gerechtvaardigd zijn door het geloof in de Heere Jezus Christus. Doordat ik gestorven ben aan mezelf door Christus leef ik in de vrijheid. Want u bent tot vrijheid geroepen, broeders, alleen niet tot die vrijheid die aanleiding geeft aan het vlees, maar dien elkaar door de liefde. Gal. 5:13
Door een leven uit genade doe ik dingen niet omdat ik iets niet mag, maar omdat ik het niet meer wil. Je kan het mooi vergelijken met een huwelijk, als ik iets doe wat mijn man niet leuk vind, dan laat ik dat, niet omdat het moet, maar omdat ik van hem hou.
Gods waarheid maakt je vrij!
Een bekende reclame slogan lijkt er een beetje op:




Gebed.

Zo is ook het gebed gegroeid in mijn hart: Heere wilt u me laten zien hoe ik een vrouw mag zijn hoe u mij graag wilt hebben. Ik waarschuw je alvast, dat zijn gevaarlijke gebeden. Het veranderde mijn denken, maar er is niks mooiers dan Gods vaderhart achter Zijn waarheid te zien.

Zo verwonder ik mij elke keer weer over wie de Heere God is. Ik weet nog lang niet alles, maar door te wandelen met Hem groei ik, stapje voor stapje!

Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.