De zomer breekt aan, hup uit met de eerbare kleding!

Met de zomer in aantocht heb ik een diep medelijden met mannen. In de volgende tekst spreekt de Here Jezus de mannen aan:
Mattheüs 5:28 maar ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft.

De Here Jezus heeft het hier tegen de mannen, en waarom? Mannen hebben een zwak voor vrouwelijk schoon, kijken mag, maar begeren is een zonde!
Ga als man, die rein wil leven, er maar aan staan in de zomermaanden: korte rokjes, korte broekjes, bikini's, strakke topjes met dunne bandjes etc. Vooral in de zomer tijd is het voor mannen zonder Gods hulp een onmogelijke klus. Overal zien ze de drie B's, niet alleen op het strand of zwembad, maar als ik thuis door het raam kijk en rustig mijn lunch zit op te eten zie ik als het zonnetje schijnt niet anders.
Mannen/ jongens vrijgezel of niet, willen reine gedachtes hebben, mannen willen trouw zijn aan hun vrouw. Alleen wij vrouwen maken het de mannen knap lastig.

En waar denken wij vrouwen aan? Ik wil bruin worden! Lekker luchtig toch? Ja het is zo warm.....

Dit zijn 2 verschillende werelden, de man wil rein leven tot eer van Gods naam en ik als vrouw denk... nou laat ik het netjes zeggen: erg aan mezelf.
Kijk eens met me mee naar de tekst uit 1 Timotheüs 2:9:
Evenzo wil ik dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding, ingetogen en bezonnen, niet met het vlechten van het haar of met goud of parels of kostbare kleren, Maar met goede werken, wat bij vrouwen past die belijden godvrezend te zijn.

Misschien kijk ik er overheen...... maar ik zie nergens staan dat eerbare kleding alleen bedoelt is voor de koude wintermaanden.

Hoe denk jij over zomerse kleding en eerbaarheid? 






Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie Marleen! Bemoedigend om te lezen dat je er zo bewust van ben!! Gods Woord is een tweesnijdend scherp zwaard, erg krachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je reactie Marleen! Bemoedigend om te lezen dat je er zo bewust van ben!! Gods Woord is een tweesnijdend scherp zwaard, erg krachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik reageer even als man, en wel met een hoofdstuk uit deel 5 van een 6-delige serie Basislessen van Watchman Nee, door mij vertaald. Veel vrouwen beseffen niet dat mannen sterk beïnvloed worden door wat ze zien (strakke kleding bijvoorbeeld, veel bloot). Onbedoeld brengen ze daarmee mannen vaak in de problemen. Nu moet een man natuurlijk ondanks dat leren om te 'zien' en niet te 'kijken', maar het is goed om eens na te denken over de diepere betekenis van kleding: www.uitgeverijmaatkamp.nl/articles/kleding.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klaas Bel5/30/2018

    Dank je wel, je beschrijft precies zoals ik mij in deze maanden voel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal mee eens. Afgelopen zaterdag had ik een lange treinreis en ik heb me enorm verbaasd over hoe weinig veel vrouwen aanhadden. Het was vaak niet veel meer ondergoed.
    Aan de andere kant. Ik doe erg mijn best om me eerbaar te kleden, maar 't valt niet mee om dat op een luchtige manier te doen. Veel kleding is te diep uitgesneden of doorzichtig, waardoor er weer een shirtje onder moet. Maar goed, liever warm dan bloot.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.