Bijeenkomst van satan

Satan hield een wereldwijde conferentie voor demonen. In zijn opening zei hij: We kunnen de christenen er niet van weerhouden om naar de kerk te gaan. We kunnen ze er niet van weerhouden in hun bijbel te lezen. We kunnen ze zelfs niet weerhouden om een intieme relatie met hun verlosser te hebben. Zodra ze Jezus aannemen, is onze macht over hen verbroken. Dus laat ze naar de kerk gaan, laat ze hun maaltijden hebben. Maar zorg ervoor dat ze geen tijd hebben. Geen tijd om een relatie op de bouwen met Jezus.

Dit is wat ik wil dat jullie doen, zei de duivel. Leid ze af van hun pogingen om hun verlosser te bereiken, en blijf dat volhouden.

Hoe moeten we dat doen? Vroegen de demonen.

Houd ze bezig met nutteloze van het leven en verzin verschillende dingen om hun gedachtes ervoor te sluiten, antwoordde hij. Verleid ze om maar te blijven kopen en te lenen. Overtuig vrouwen ervan om ook veel uren te werken. En de mannen om 6 of 7 dagen per week te werken; 10_12 uur per dag. Zodat hun leven leeg blijft.

Laat ze geen tijd over hebben om met hun kinderen door te brengen. Zodat hun familie uit elkaar valt en ze in hun huizen geen rust kunnen vinden voor het dagelijks werk. Stimuleer hun gedachten te veel, zodat ze de stille stem van God niet zullen horen. Lok ze om naar de cassette of CD te luisteren, naar niet christelijke muziek, terwijl ze onderweg zijn of gewoon thuis. Laat ze thuis en op het werk ook naar de TV en computers kijken naar alles wat de wereld biedt. Dit zal hun gedachten vertroebelen en verwarring stichten, zodat ze breken met de eensgezindheid met Christus.

Leg tijdschriften en nieuwsbladen op de tafels waar ze koffie drinken. Overstelp hun gedachten 24 uur lang met het nieuws. Val binnen op de momenten dat ze langs de reclame/ nieuwsbrieven rijden. Laat hun mailboxen overstromen met mailtjes, bestel catalogi, of andere nieuwsbrieven of bestelformulieren om nieuwe, gratis producten/ diensten te kopen die ze valse hoop geven.
Laat mooie modellen zien op tijdschriften en op de tv zodat mannen zullen geloven, dat schoonheid van buiten belangrijker is. Laat ze daardoor ontevreden worden over hun vrouw, zodat ze alle 2 moe zullen zijn om elkaar lief te hebben. Geef vrouwen hoofdpijn, zodat ze hun mannen niet de liefde kunnen geven die ze nodig hebben. De mannen zullen dan andere vormen van liefde gaan zoeken.

Hun families zullen dan snel uit elkaar vallen!

Geef ze de paashaas, zodat ze niet meer zullen praten over de opstanding van Jezus, en dat Hij de dood heeft overwonnen. Zelfs als ze tijd voor ontspanning hebben laat ze dan buitensporig zijn, zodat ze uitgeput thuiskomen. Houd ze druk bezig om ze te weerhouden om van de natuur, Gods schepping, te genieten. Laat ze daarvoor in de plaats naar pretparken gaan, naar sportevenementen, concerten en bioscopen.

Houd ze bezig!
En als ze zoeken naar spirituele vriendschap/ omgang, zorg dan dat er over hun gepraat/ geroddeld wordt zodat hun geweten bezwaard is met al die problemen. Geef ze zoveel goede dingen in het leven dat ze geen tijd hebben om naar de kracht van Jezus te zoeken. Ze zullen al snel alles op eigen kracht gaan/ willen doen. Ze zullen geloven dat ze hun gezondheid en familie aan hun eigen werk te danken hebben.

Het zal werken! Zeker... het zal werken!

Het is een plan! Demonen proberen overal christenen te overstelpen, zodat ze weinig tijd hebben voor hun gezin en voor God. Zodat ze geen tijd hebben om andere mensen over Jezus te vertellen. Ik denk dat de vraag is, heeft de duivel succes met dit plan in jouw leven? Jij bent de rechter.

Ik kwam bovenstaand verhaal tegen in een dikke ordnermap. Een heel oud verhaal want ze spreken zelfs nog over cassettebandjes. De meeste van ons weten waarschijnlijk niet eens meer wat dat is. Maar de clue is denk ik nu nog actueler dan zo'n 20 jaar geleden. Als ik in mijn eigen leven kijk dan heb ik periodes gehad dat ik zolang met nutteloze dingen bezig kon zijn. Tijden waarin ik meer gericht was op aardse dingen dan dat ik me vulde met Gods Woord. Uiteindelijk ben ik keuzes gaan maken in mijn tijdsbesteding, en langzaam merkte ik dat mijn relatie met de Heere Jezus dieper werd en ik Hem meer leerde kennen. Dit proces gaat nog steeds met vallen en opstaan, de Heere God heeft veel geduld. Hij wacht net zolang tot we weer bij Hem komen om naar Zijn stem te luisteren. Op het moment dat wij kiezen om stil te worden voor de Heere God gaat Hij voor ons strijden.

Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig 1 Korinthe 10:23.

Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten. Efeze 6: 12

Reacties