Het lichaam van een vrouw is kostbaar.

Wat zegt de bijbel over de schoonheid van de vrouw?

Hooglied 4:1 Zie, u bent mooi, mijn vriendin, zie u bent mooi.
Hooglied 4;7 Alles aan u is mooi, Mijn vriendin, er is geen enkel gebrek aan u
Genesis 1: 27 En God schiep de mens naar Zijn beeld, naar het beeld van God schiep Hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hem.

Wij zijn geschapen als een evenbeeld van de Heere God, ons lichaam laat iets zien van de glorie van de Almachtige God. 

We hoeven ons lichaam niet te verstoppen omdat we lelijk zijn, maar omdat ons lichaam kostbaar gemaakt is. We zijn waardevol voor de Heere God, iedereen is uniek gemaakt. De Heere God vond ons zo waardevol dat Hij Zijn zoon liet sterven voor jou en mij. Ons lichaam mogen we bewaren voor onze mannen, of voor je toekomstige prins op het witte paard!
Sexy kleding  maakt ons niet mooi, we zijn mooi! Ieder op haar manier, dat hoeven we niet te bewijzen door onze lichamen te laten zien. Door eerbare kleren laat ik zien dat ik respect voor mijn lichaam heb.
Ik vind mijn lichaam waardevol en daardoor hou ik mijn lichaam privé.
Gedachtes die hier tegen in gaan, zijn zondige gedachtes en houden je van God vandaan. Dit gebeurt vanuit onze kant. De Heere God verlaat ons niet, maar onze relatie met God wordt soms aan onze kant verstoord door hoe wij over ons zelf denken en daardoor niet het zicht hebben hoe God over ons denkt:

- Ik ben lelijk.
- Ik ben niet waardevol.
- Ik ben zo mooi, iedereen mag mijn lichaam zien.
- ik wil graag gezien worden.
- Ik ben mooier dan ....
- Ik wil graag populair zijn, ook al gaat dat ten koste van mijn lichaam.

Bolwerken in onze gedachten.

Dit soort gedachte zijn vaak onderdeel in onze gedachtewereld geworden en voor iedere vrouw herkenbaar. De bijbel noemt dit bolwerken. Bolwerken van onzekerheid, hoogmoed, trots. De satan zit niet stil en vuurt pijlen op onze gedachtes af :Efeze 6: 16 Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen uitblussen.

Oplossing:

In 1 Korinthe 10 geeft de Heere God een oplossing: al onze gedachtes mogen we krijgsgevangene maken: Want wij breken valse redeneringen af en elke hoogte die zich verheft tegen de kennis van God, en wij nemen elke gedachte gevangen om die te brengen tot de gehoorzaamheid aan Christus, Het moeilijkste hiervan is dat je heel actief met je gedachtes om mag gaan. Ik heb zelf in 2011 door een stressperiode geleerd om gedachten krijgsgevangene te maken en bij de Heere Jezus te brengen. Als je er actief mee om gaat ga je steeds meer onderscheid krijgen welke gedachtes van de Heere God zijn en welke gedachtes satan naar binnen schiet. Wat laten we toe in onze gedachten? Vullen we onze gedachten met Christus of met wereldse maatstaven?

Gebedspunt: Heer wilt U ons helpen om in te zien hoe kostbaar ons lichaam is. Wilt U ons laten zien hoe we hier voorzichtig mee om mogen gaan?



Reacties

  1. Hoi Channa,

    Een mooi stuk! Kun je meer vertellen over hoe je geleerd heb om je gedachten krijgsgevangenen te maken?

    Groeten van Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Natascha, bedankt voor je vraag. Excuus voor de hele late reactie. Ik heb dat zelf geleerd in een stress periode, ik had veel stress waardoor ik niet in slaap viel, hier zaten angstige gedachtes achter, heel veel van die gedachtes waren niet berust op Gods waarheid. De Heer God bepaalde me bij 2 Korinthe 10. De wapens van onze strijd zijn krachtig door God tot afbraak van bolwerken, bolwerken kunnen zijn: angst, onzekerheid, minderwaardigheid, valse verantwoordelijkheid, slachtofferrol. We mogen valse redeneringen afbreken en elke hoogte die zich verheft tegen de kennis van God, en zo mag je elke gedachte gevangen nemen om die te brengen tot gehoorzaamheid van Christus. Hoe doe je dat Praktisch? Stel ik zou denken van mezelf dat ik niks waard ben, dit gaat in tegen Gods waarheid, door Christus ben ik Zijn kind dus waardevol, dan neem ik elke gedachten die tegen Gods waarheid in gaat gevangen en breng ik tot gehoorzaamheid aan Christus. In mijn gedachte of hardop zeg ik dan: Ik maak deze gedachte dat ik niks waard ben gevangen en die breng ik tot gehoorzaamheid van Christus. Dit is best heftig, want dezelfde gedachtes komen regelmatig terug, soms elke dag, elk uur, bolwerken kunnen groot zijn, of ontstaan in de opvoeding,puberteit en al lang in ons hart zitten, daarom is het belangrijk om ons te vullen met Christus De Waarheid door Gods Woord, ik hoop dat je er wat mee kan, veel zegen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.