Wat zegt de Bijbel over de Hoofdbedekking?


Reacties

  1. Bedankt voor dit duidelijke filmpje met prachtige muziek, Channa.
    Zelf draag ik sinds een tijdje hoofdbedekking tijdens het bidden en bezig zijn met de Bijbel. Ik vind het soms wel lastig dat ik hierin helemaal alleen sta (in mijn omgeving is er niemand anders die dit buiten de kerkdiensten om doet). Mag ik je vragen hoe jij dit zelf ervaart?
    Ik zie uit naar meer Bijbelse, onderwijzende blogs. Gods zegen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor dit filmpje.
    Ik vind het een interessant onderwerp. Het moge naar mijn idee duidelijk zijn dat God hier stellig is dat een vrouw zich moet bedekken tijdens het bidden.... Waarom wordt het nog maar zo weinig uitgevoerd?

    De meesten kennen deze verzen toch wel. En de meeste kerken proberen toch wel Gods Wil te volgen en zich te richten naar Zijn Woord. Waarom wordt de hoofdbedekking toch bijna niet meer gedragen? Zijn Woord is van alle tijden, toch.
    Soms hoor ik wel eens; "alleen de 'regeltjes' volgen is niet HET belangrijkst in je wandel met God", waar wel wat inzit, maar ik denk juist dat het van respect getuigd als men Zijn Woord volledig aanneemt als wel uitvoert wanneer Hij iets duidelijk maakt...
    Ik ben wel benieuwd hoe andere Christenen dit beredeneren en er wel/niet voor kiezen bepaalde punten daadwerkelijk uit te voeren. Hoe zie/ervaar jij dit? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie. Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.